gaston a écrit:Should be easyer to fit a OM364LA (T2 611D-711D-811D)
same engine block and mecanic pump...
tipierre a écrit:The OM904LA engine is equipped with PLD electronic system.
It's like VW's pump-nozzle.
I think it's too complicated to make change.
I was thinking a lot about it, then I discovered that OM364LA from T2 model exist on a 140cv version, ex in 814d. this should be the real good choice, with 140cv turbo and 6-SPEED gearbox.
Apart from this, this engine should fit really easily in 609d van. no?
And having a mechanical pump&injection, it should be more easy to buy something like a 500.000km engine & gearbox, dismount completely and rebuild it, without any electronic trouble.
Does anyone out here has anything to teach me about a work like this? Will be possible to do it? with what kind of difficulty?
thank you all for the help.
-------------------------------------------------------------------------------------------
J'ai pense beaucoup à ce sujet, puis j'ai découvert que OM364LA du modèle T2 existent sur une version 140cv, ex en 814d. ce devrait être le choix vraiment bon, avec 6 boîte de vitesses et turbo et 140cv.
En dehors de cela, ce moteur devrait s'adapter très facilement à 609 ter van. n'est pas?
Et comportant une pompe et injection mécanique, il devrait être plus facile d'acheter quelque chose comme un moteur de 500.000 km et 6 boîte de vitesses, démonter complètement et de le reconstruire, sans aucun problème électronique.
Est-ce que quelqu'un ici a quelque chose à m'apprendre sur un travail comme celui-ci? Sera possible de le faire? avec que genre de difficultés?
merci à tous pour l'aide.